lørdag 28. mai 2011

Nådens omkrets av Jørgen Brekke

Dette måtte jo bare være en bok for meg - en krim med en historisk touch, også fra Trondheim da. Gjett om jeg gledet meg til å lese den :-)

En mann blir funnet flådd og drept i Edgar Allan Poe museet i Richmond i USA, og ikke lenge etterpå blir en kvinnelig ansatt funnet drept og flådd i bokhvelvet på Gunneriusbiblioteket i Trondheim. Og begge hendelsene viser seg etterhvert å ha en tilknytning til Johannesboken, en bok som oppbevares i bokhvelvet på Gunneriusbiblioteket og som skal være skrevet av en munk som oppholdt seg i Trøndelag på 1500-tallet. Bra plott og spennende bok - en kjempedebut av Jørgen Brekke!

1 kommentar:

  1. Jeg har lest mye skryt om denne. Nå har jeg slitt meg gjennom 56 sider, hvor ingenting fenget. Er Sterkt i tvil om jeg skal orke å lese mer, Har opplevd før at en bok ikke tar av før langt ut i handlingen, men livet er i korteste laget til å slite med dårlige bøker....

    SvarSlett