mandag 19. juli 2010

På vegne av venner av Kristopher Schau

Denne boken var en stor overraskelse for meg, selv om boken er liten og tynn og lett å lese. Jeg må innrømme at jeg egentlig ikke har hatt så stor sans for Kristopher Schau og hans krumspring tidligere, men etter å ha lest denne boken sitter jeg igjen med et helt annet inntrykk av denne mannen.

Dette er en spesiell bok, som får deg til å tenke og reflektere over livet.

Hva om ingen kommer i begravelsen min? Hva slags liv har jeg levd hvis ingen kommer i begravelsen min? Og vil det si at livet mitt har vært mislykket og trist hvis ingen kommer i begravelsen min? Og har det egentlig noe å si ... på det tidspunktet er jeg jo tross alt dø likevel...

Dette er en bok om Kristopher's opplevelse av å bruke vinteren og våren 2009 på å gå i begravelser som blir arrangert av det offentlige, det vil si begravelser der det ikke er noen pårørende. Nakent, ærlig, trist, brutalt og vakkert. Denne boka traff noe hos meg, og den vil være med meg lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar