fredag 11. februar 2011

Klokkemakeren av Gert Nygårdshaug

Jeg liker mange av Gert Nygårdshaugs romaner og denne er en av den, men likevel får den ikke helt toppscore. Historien foregår i en liten by, der de plutselig oppdager ett stort hull i bakken der kirken har stått. Og så begynner det å skje rare ting, blant annet oppfatter ikke menneskene tiden på den samme måten lengre - slik at hver enkelt lever i sin egen tid. Hva nå det betyr..... Og på en måte skjer det mye rart i disse romanene, men så sitter man litt igjen med tankene om hvorfor skjer det? (fordi menneskene ødelegger jorden???) og kunne det ha skjedd i virkeligheten? Ikke vet jeg ....

2 kommentarer:

  1. Jeg syntes boka hørtes så bra ut at jeg ønska meg den til jul i fjor. Må innrømme at jeg ble litt skuffet, men den var ok å lese.

    SvarSlett
  2. Den er definitivt ikke like bra som mange av de andre han har skrevet

    SvarSlett