tirsdag 13. oktober 2009

Spis, elsk, lev av Elisabeth Gilbert

Denne boken fikk jeg låne av en venninne. Hun hadde lest den, og mente at jeg burde lese den, og min oppgave skulle deretter bli å gi den videre til noen andre som kunne ha godt av å lese den. Men nå har hun lyst til å få den tilbake igjen.... Kanskje det er et kvalitetsstempel for denne boken?

Boken handler om ett år av forfatterens liv. Etter å ha gått skikkelig på snørra, bestemmer Elizabeth seg for å reise ut i verden i ett år og kun gjøre ting hun har lyst til. Først reiser hun fire måneder til Italia for å lære italiensk, spise og nyte livet, deretter reiser hun fire måneder til India for å finne roen ved å meditere og deretter drar hun fire måneder til Indonesia for å finne meningen med livet hos en gammel medisinmann. Og selv om hun egentlig ikke hadde planlagt det, så ender hun med å finne kjærligheten. En interessant bok, og jeg blir sittende igjen og tenke: "hvor ville jeg reist?"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar