søndag 18. oktober 2009

Bokens folk av Geraldine Brooks

Etter krigen i Kosovo, viser det seg at en museumsansatt har klart å redde og ta vare på en 500 år gammel hebraisk bok, en illustrert haggadah. Denne haggadah'en er spesielt verdifull, ettersom jødene ikke brukte å illustrere bøkene sine på denne måten. En konservator fra Australia blir tilkalt for å restaurere boken. Basert på diverse funn konservatoren gjør i boken, tar forfatteren oss med på en fantastisk reise - der vi lærer bokens historie å kjenne, samt at vi dras inn i livet til den kvinnelige konservatoren. En fasinerende og medrivende historie, som tar oss med gjennom 500 år, gjennom forskjellige land, samt historiske og religiøse epoker. Jeg likte denne boken veldig godt, jeg :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg leste den i sommer og likte den også veldig godt! En fin leseopplevelse.

    SvarSlett
  2. Helt enig! Jeg fikk den faktisk anbefalt fra moren min :-)

    SvarSlett