mandag 20. juli 2009

Spilt blod av Åsa Larsson

Hva er det med svenske krimforfattere? Og hvor tar de det fra? Jeg blir imponert!! Jeg hadde sett Åsa Larsson's første krim "Solstorm" på dvd, så jeg visste vel litt hva jeg gikk til. Absolutt spenning. Denne boken handler også om advokaten Rebecka Martinsson, og handlingen er igjen lagt til området i Nord-Sverige der hun er vokst opp. Jeg kan nevne drepte prester, hemmelig lesbisk kjærlighet, slemme menn, myke menn og heldigvis en skikkelig flink politikvinne. Denne gangen blir Rebecka dratt inn i historien uten at hun selv vil. Og egentlig har hun nok med å prøve å leve sitt eget liv, etter at hun måtte ta livet av tre personer i den første boken. Mye dritt og faenskap, men jeg klarte ikke å legge i fra meg boken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar