lørdag 28. mars 2009

Vinterbyen av Arnaldur Indridason

Så klarer altså denne islandske forfatteren det igjen - å skrive en krimbok som jeg ikke klarer å legge ifra meg. Jeg bare må lese den ferdig. Og jeg elsker det! Igjen møter vi politietterforskeren Erlundur og hans team. Og denne gangen leter de etter noen som har myrdet en ti år gammel thailandsk-islandsks gutt. Det er noe underfundig med Erlundur, med all hans tristhet og innadvendthet. Men uansett så drives han av et brennede engasjement etter å finne de som gjør urett og som myrder andre mennesker. Dette er som vanlig en litt mørk bok, og jeg synes jeg føler et islandsk grått, tåkete og litt kaldt gufs nedover ryggen hele tiden.

1 kommentar:

  1. Så fin blog'en din er! Skulle hatt tid til bare å lese bøker! *klem*

    SvarSlett